خدمات مرمت فرش در قالیشویی زارع

مرمت فرش

ارزشمندی و زیبایی هر فرش بنا بر ظاهر و جلوه زیبای آن مشخص نمی‌شود، بلکه ارزش تاریخی و هنری آن نیز مطرح است. بر همین اساس فرش ایرانی تنها یک کف‌پوش ساده نیست! زیبایی بصری فرش و حفظ آن اهمیت بالایی دارد. مرمت فرش یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که افراد برای احیای آن انجام می‌دهند. اگر شما عاشق یک فرش باشید و به دلیل فرسودگی، عدم رعایت اصول نگهداری یا حوادث دچار آسیب شده باشد، قطعا نیاز دارید تا از طریق روش‌های رایج برای مرمت فرش دستباف اقدام کنید. حتی این اقدام به‌عنوان رفو فرش ماشینی می‌تواند شما را برای یک تجربه عالی راهنمایی کند. به همین دلیل استفاده از تکنیک‌هایی مانند رفو فرش ماشینی یا مرمت فرش دستباف، کمک می‌کند تا فرشتان را احیا کنید و زیبایی بصری آن را در کنار کارایی مطلوب تجربه کنید.

مرمت فرش
مرمت فرش
مرمت فرش
مرمت فرش

مرمت فرش یا رفو یعنی چه؟

آیا شما هم اسم مرمت فرش یا ترمیم آن به گوشتان خورده است؟ آیا اطلاعاتی در خصوص آن دارید؟

ما اینجا هستیم که باهم در خصوص چگونگی مرمت فرش و رفو آن، اطلاعات بیشتری ارائه کنیم و پاسخ سؤالات ذهنی شما را شرح دهیم. مرمت فرش یا رفو به‌عنوان اقدامی کارآمد در جهت احیای دوباره فرش مطرح می‌شود. مرمت فرش به‌منظور تعمیر و بازسازی فرش‌های آسیب دیده یا فرسوده انجام می‌شود. مرمت فرش به‌عنوان یک هنر ارزشمند شناخته می‌شود که در جهت احیای یک اثر هنری اجرا می‌شود. به همین دلیل بهتر است بدانید که مرمت فرش توسط استادکاران حرفه‌ای و ماهر انجام می‌شود. مرمت فرش شامل مراحل مختلفی است که هر کدام به‌دقت و توجه ویژه‌ای نیاز دارند. هر فرش یک پروژه مجزا است که روند مرمت آن مطابق با برنامه‌ریزی متخصصین این حوزه اجرایی می‌شود. از جمله کارهایی که در پروسه مرمت انجام می‌شود شامل تعیین نوع آسیب، پاک‌سازی فرش، تعویض نخ‌ها و گره‌ها، بازسازی پرزها، ترمیم لبه‌ها و کناره‌ها و دوختن یا وصله‌زدن بخش‌های آسیب دیده است.  یکی از مهم‌ترین مراحل در مرمت فرش، تعیین نوع و شدت آسیب است. متخصصین با بررسی و ارزیابی تمام جزییات فرش، نیاز به تخصص و تجربه کافی دارند. چرا که این مرحله شامل بررسی دقیق فرش برای تشخیص بخش‌های آسیب دیده و تعیین بهترین روش برای ترمیم آن‌ها است. به این ترتیب یک برنامه‌ریزی دقیق برای فرش انجام می‌شود و متناسب با همین نیازها، برآورد هزینه نیز انجام خواهد شد. معمولا در پروسه مرمت، پس از تعیین نوع آسیب، فرش به‌دقت تمیز می‌شود تا از هرگونه آلودگی و گردوغبار پاک شود. سپس نخ‌ها و گره‌های آسیب دیده با نخ‌های جدید و مشابه جایگزین می‌شود و تمامی نواحی قابل بازسازی، به شکل مطلوبی تغییر می‌کند. این روند برای فرش ماشینی و فرش دستباف کنی متفاوت است.

یادتان باشد که ترمیم لبه‌های فرش و کناره‌های آن، اهمیت بالایی دارند؛ چرا که به میزان بیشتری در معرض آسیب خواهند بود. به همین دلیل پس از رسیدگی به نواحی مختلف فرش و اتمام کلیه مراحل، رسیدگی به این بخش‌ها آغاز می‌شود. شما می‌توانید به‌راحتی در نهایت یک فرش سالم و باکیفیت داشته باشید که در معرض آسیب جدی قرار ندارد.

مزایای مرمت فرش دستباف

هرچند مرمت فرش دستباف هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد کرد، اما با آگاهی از دلایلی که به جهت مزیت این روش برایتان گفته می‌شود، انگیزه بالایی برای مرمت فرش دستباف پیدا می‌کنید. به همین دلیل قصد داریم در این بخش به بررسی مزایای مرمت فرش‌های دستباف اشاره کنیم.

  • حفظ ارزش: فرش‌های دستباف حاصل تلاش هنرمندان بافنده‌ای است که روزها و ماه‌ها برای آن زمان اختصاص داده‌اند. بدیهی است که ترمیم فرش می‌تواند به حفظ یا افزایش ارزش فرش کمک کند. با تعمیر آسیب‌ها و ترمیم لبه‌های فرش، می‌توانید ظاهر و زیبایی دوباره فرش را احیا کنید. معمولا این اقدام موجب می‌شود تا یک فرش زیبا مجدد جان گرفته و مورد استفاده قرار گیرد. شما با این کار ضمن حفظ ارزش فرش، از تلاش بافنده نیز مراقبت می‌کنید.
  • طول عمر بیشتر: ترمیم فرش، عمر مفید آن را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با تعمیر لبه‌های فرش و ترمیم نواحی آسیب دیده، طول عمر بیشتری را رقم بزنید. به این ترتیب نیاز به تعویض فرش یا خرید دوباره آن نخواهید داشت. این اقدام از نظر اقتصادی نیز برای شما مقرون‌به‌صرفه است.
  • صرفه‌جویی در هزینه: قطعا هزینه‌هایی که باید بابت مرمت فرش دستباف پرداخت کنید، بسیار کمتر از خرید یک فرش دستباف جدید است. اما زمانی که یک فرش قدیمی را مرمت می‌کنید، به‌خوبی می‌توانید ظاهری جذاب برای آن ایجاد کنید و بدون نیاز به تعویض، مدت‌زمان بیشتری از آن بهره ببرید.
  • حفظ زیبایی و شکوه: فرش‌ها با گذر زمان دچار تغییر و فرسودگی می‌شوند. آسیب‌های مختلف ناشی از جابه‌جایی، تابش نور آفتاب، آب‌وهوا یا حشرات و… همگی می‌توانند در از بین بردن جلوه و زیبایی ظاهری فرش موثر باشند. به همین دلیل پس از مدتی زیبایی فرش از بین می‌رود و در این شرایط اصلا اهمیتی ندارد که فرش شما چقدر گران‌قیمت است! به‌هرحال جلوه آن دچار تغییر شده است. با کمک مرمت فرش دستباف می‌توانید یک شانس دوباره برای تجربه زیبایی بصری فرش ایجاد کنید.
  • مراقبت از محیط‌زیست: از تهیه نخ‌های موردنیاز برای بافت فرش گرفته تا پروسه رنگ آمیزی طبیعی و صرف زمان برای بافت آن، همگی بخشی از منابع طبعیی را دچار آسیب می‌کنند. زمانی که دست به مرمت فرش دستباف می‌زنید، قطعا گام مهمی در حوزه مراقبت از محیط‌زیست برمی‌دارید. کاهش میزان مصرف بیش از اندازه منابع طبیعی گام مهمی در این حوزه است. با ترمیم فرش، می‌توانید از تولید زباله‌های جدید جلوگیری کرده و هیچ تغییر چشم‌گیری در محیط‌زیست ایجاد نکنید.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

مزایای رفو فرش ماشینی

شاید به ‌اندازه‌ای که مرمت فرش دستباف مورد توجه قرار گرفته است، رفو فرش ماشینی خیلی گنگ مانده باشد. اما لازم است بدانید که این کار مزایای خاصی برایتان به همراه دارد که آگاهی از هرکدام کمک می‌کند تا یک نتیجه مطلوب را تجربه کنید. شما می‌توانید با انجام رفو فرش ماشینی، به طولانی‌تر شدن زمان استفاده از فرش کمک زیادی کنید. در واقع با آسیب‌دیدن فرش، شما نیازمند تعویض آن هستید. اما زمانی که از تکنیک رفو برای احیای فرش ماشینی کمک می‌گیرید، دیگر نیاز به تعویض فرش نخواهید داشت. از سوی دیگر، با امکان استفاده دوباره از فرش، می‌توانید در هزینه‌هایی که باید برای خرید فرش پرداخت می‌کردید، صرفه‌جویی کنید. چرا که زیبایی و جلوه فرش مجدد به چیزی شبیه روز اول بازگشته و همین موضوع لزوم خرید دوباره فرش را از بین می‌برد. شما می‌توانید با رفو کردن فرش ماشینی، ارزش دوباره‌ای در آن ایجاد کنید و با قیمت بهتری فرشتان را به فروش برسانید. قطعا ذوق خریدار برای خرید یک فرش با ظاهر سالم بیش از فرش کهنه، آسیب دیده و نیازمند تعمیر است.  اگر دید زیست محیطی داشته باشید، باز هم نیاز به نگاهی دوباره خواهید داشت! چرا که استفاده از تکنیک رفو فرش ماشینی موجب می‌شود تا با خیال آسوده بدون آسیب به طبیعت یا مصرف‌گرایی، یک کف‌پوش زیبا داشته باشید.

نکات مهم مرمت فرش

مرمت فرش دستباف یکی از جذاب‌ترین اقداماتی است که می‌توانید تجربه کنید. چرا که نتیجه درخشان آن به دست متخصصین، شگفتی زیادی برایتان به همراه دارد. اما در این میان آگاهی از نکات مهم مرمت فرش دستباف، کمک می‌کند تا بتوانید در این حوزه به‌صورت تخصصی ورود کرده و تصمیم بهتری بگیرید. به همین دلیل در این بخش به بررسی نکات مهم مرمت فرش اشاره می‌کنیم.

  • نظافت: تفاوتی ندارد که مرمت فرش دستباف مدنظرتان باشد یا برای رفو فرش ماشینی اقدام کرده باشید، به‌هرحال باید قبل از هر کاری، فرش به‌خوبی تمیز شود. به این ترتیب هرگونه گردوغبار یا ذرات خاص از سطح فرش جدا شده و فرش برای مراحل بعدی آماده می‌شود. این بخش از مراحل اهمیت بالایی در نتیجه مطلوب احیای فرش دارد.
  • یافتن متخصصین مرمت فرش: پروسه مرمت فرش به چندین کار مختلف بستگی دارد و شاخه‌های متعددی را زیرمجموعه اولیه خودش دارد. به همین دلیل باید حتما برای بررسی فرش و تعیین برنامه رسیدگی به آن، از افراد متخصص کمک بگیرید. این افراد با مهارت بالایی می‌توانند عیوب فرش را شناسایی کرده و پروتکل مرمت فرش را مشخص کنند.
  • بررسی دقیق: شما باید از تمام ایرادات فرش آگاه باشید. به همین دلیل نیاز به یک نگاه ریزبینانه دارید تا جزییات را مرور کرده و یادداشت نمایید. این یادداشت در زمان ارائه فرش به متخصصین موردنیاز قرار می‌گیرد.
  • تجربه و سابقه: برای این که مرمت فرش دستباف یا ماشینی را انجام دهید، حتما از قالیشویی‌های درجه 1 کمک بگیرید. سوابق درخشان این مجموعه‌ها تا حدی اهمیت دارد که تیم‌های تخصصی بسیار حرفه‌ای برای هر بخش آن فعالیت می‌کنند. به این ترتیب نگرانی بابت نتیجه نهایی تجربه نمی‌کنید.
  • نوع مواد: اگر در پروسه مرمت یا رفو فرش نیاز به استفاده از متریال یا مواد خاصی وجود داشته باشد، باید حتما کیفیت آن را بسنجید. شما باید موادی باکیفیت بالا برای ترمیم فرش استفاده کنید تا نتیجه نهایی آن رضایت‌بخش باشد.
  • عقد قرارداد: یکی از مهم‌ترین مواردی که برای مرمت فرش باید مدنظر داشته باشید، عقد قرارداد است! شما باید برای سپردن فرش، تعهدات کارفرما، ایرادات موجود در فرش و نحوه ارائه خدمات یا کیفیت آن توافق کنید. تنها توافق لفظی کافی نیست، شما باید در یک قرارداد مشخص تمام موارد را ذکر کنید و پس از امضاء طرفین تا زمان ارائه تعهدات از سوی کارفرما و پرداخت‌های مالی توافق شده، آن را نگهداری کنید.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

برای مرمت فرش چه مراحلی انجام می‌شود؟

مرمت فرش یک فرایند پیچیده است که شامل مراحل مختلفی خواهد بود. آگاهی از تمام مراحلی که در یک قالیشویی معتبر انجام می‌شود، به شما اطمینان خاطر می‌بخشد تا از نتیجه نهایی مطمئن باشید. به همین دلیل در این بخش به نحوه مرمت فرش اشاره می‌کنیم.

  1. تعیین نوع آسیب: متخصصین این حوزه در ابتدا، فرش را بررسی می‌کنند تا نوع آسیب و شدت آن را ارزیابی نمایند. هرگونه تغییر رنگ، قاطی‌شدن رنگ، از بین رفتن تاروپود یا پرز فرش یا آسیب به لبه‌ها، خوردگی ناشی از حشرات یا… همگی مشخص می‌گردد تا بر اساس آن برآورد دقیقی از مرمت فرش دستباف یا رفو فرش ماشینی انجام شود.
  2. نیازسنجی دقیق: بر اساس کشفیات مرحله اول، معمولا نیازسنجی مشتری بخش مهم این ماجرا است. مشتری تعیین می‌کند که تمام موارد ذکر شده در مرحله ابتدایی تا چه اندازه در پروسه مرمت قرار گیرند. به این ترتیب می‌توان یک برنامه‌ریزی برای انجام این پروسه انجام داد.
  3. پاک‌سازی فرش: یکی از بخش‌های مشترک بین خدمات گوناگون در حوزه احیا و رفو فرش، نظافت آن است. در ابتدایی‌ترین مرحله فرش از هرگونه آلودگی، گردوغبار یا ذرات ریز و درشت پاک می‌شود تا برای انجام مرمت آماده شود.
  4. تعویض نخ و ترمیم گره‌ها: فرش با ایجاد گره در تاروپود دار قالی ایجاد می‌شود. در فرش‌های ماشینی نیز شرایط مشابهی وجود دارد. به همین دلیل باید حتما در پروسه مرمت فرش، بر اساس ایرادات موجود نسبت به تعویض نخ‌های آسیب دیده اقدام شود. برای این کار از نخ با همان جنس و رنگ استفاده می‌شود تا یکپارچگی و زیبایی بصری فرش حفظ گردد. گره‌هایی که دچار آسیب شده‌اند، همگی به کمک نخ‌های جدید جایگزین شده و ظاهر فرش به‌مرور به حالت اولیه نزدیک می‌شود.
  5. تقویت لبه‌ها و شیرازه: لبه‌ها و شیرازه‌های فرش به میزان بیشتری تحت تاثیر محیط قرار دارند و درصد فرسودگی و آسیب آن‌ها بیشتر است. به همین دلیل در بحث مرمت فرش همیشه باید به این بخش نیز توجه داشت. یادتان باشد که شیرازه فرش به میزان بیشتری در دید قرار دارد و همین موضوع لزوم رسیدگی را پررنگ‌تر می‌کند.
  6. دوخت و تعمیر بخش‌های آسیب دیده: اگر ریشه‌ها دچار پارگی و آسیب شده باشند یا هر کدام از بخش‌های دوخته شده مانند چرم و… به این بخش دچار فرسودگی شده باشد، در پروسه ترمیم به‌خوبی جایگزین شده و دوخت مجددی ایجاد می‌شود.
  7. آموزش نگهداری: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که توسط متخصصین این حوزه به‌عنوان بخشی از خدمات ارائه می‌شود، آموزش نگهداری بهینه از فرش دستباف یا ماشینی است. کارشناسان به‌خوبی از نحوه نگهداری فرش آگاه هستند و تلاش می‌کنند تا این اصول را به بهترین شکل ممکن منتقل کنند.

انواع آسیب‌های فرش

شناخت انواع آسیبی که به فرش وارد می‌شود، ذهن شما را آگاه می‌کند. به همین ترتیب می‌توانید نگاه بهتری داشته باشید و به‌خوبی ضمن ارزیابی آسیب‌ها، از بروز آن پیشگیری کنید. به این ترتیب کم‌تر نیاز به مرمت فرش دستباف یا رفو فرش ماشینی پیدا خواهید کرد. در این بخش به بررسی انواع آسیب فرش اشاره می‌کنیم.

عوامل آسیب رسان زنده

  • انسان: استفاده روزانه و فشار مکرری که به دلیل راه‌رفتن یا قراردادن اجسام بر روی فرش انجام می‌شود، می‌تواند منجر به ساییدگی و فرسایش نخ‌ها شود.
  • کپک و قارچ: شاید باورتان نشود که یک عامل اساسی در آسیب به فرش، مربوط به کپک و قارچ است. رطوبت و حرارت می‌توانند زمینه را برای رشد و گسترش این عوامل ایجاد کند.
  • حشرات: حشرات مانند کنه‌ها و بید، رایج‌ترین انواع حشره محسوب می‌شوند که زمینه‌ساز آسیب به فرش را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل لازم است تا هوشمندانه عوامل آسیب رسان را شناخته و در مقابل آن راه چاره‌ای پیش‌بینی کنید.

عوامل آسیب رسان غیر زنده

  • آب‌وهوا: شرایط آب‌وهوایی به‌عنوان بخشی از عوامل آسیب‌زا شناخته می‌شوند. وجود رطوبت یک عامل تخریب کننده برای فرش محسوب می‌شود. آب‌وهوای گرم یا آفتاب مستقیم نیز می‌تواند به‌عنوان عوامل آسیب‌زا شناخته شود.
  • نور: اگر توجه کرده باشید در موزه‌ها تأکید می‌شود تا عکاسی بدون فلاش انجام شود! همین موضوع نشان می‌دهد که تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند تا چه اندازه موجب تغییر رنگ و تخریب فرش شود.
  • عوامل آلوده کننده هوا: ذرات معلق در هوا، دود، گردوغبار و آلاینده‌های موجود در شهرهای صنعتی، از جمله رایج‌ترین عوامل آسیب رسان در فرش محسوب می‌شوند.

این عوامل همگی می‌توانند موجب بروز آسیب به فرش شوند. پس بدیهی است که با پیشگیری از هرکدام می‌توانید درصدی از ریسک فرسودگی فرش را کاهش دهید. اما به طور متمرکز می‌توان آسیب فرش را در این چند دسته‌بندی مهم قرارداد.

1. سرکجی فرش

یکی از رایج‌ترین ایراداتی که در فرش ایجاد می‌شود سرکجی است. این مشکل بیشتر در فرش‌های دستبافت بروز می‌کند. جابه‌جایی نامناسب، بافت نامطلوب و کیفیت پایین نخ‌ها موجب می‌شود تا فرش دچار سرکجی شده و ظاهر نامناسبی به خود بگیرد.

در این شرایط باید متخصصین به طور دقیق مشکل را بررسی کرده و برای بهبود آن راه درستی را انتخاب کنند. اما لازم است بدانید که گاهی میزان این مشکل و بافت نامناسب فرش تا حدی ملموس و شدید است که حتی توسط افراد متخصص در ترمیم فرش کاری برنمی‌آید.

2. چروکیدگی فرش

از دیگر مشکلاتی که به‌عنوان آسیب در فرش‌های دستبافت و ماشینی نازک دیده می‌شود، چروکیدگی است. این مشکل به‌عنوان یکی از رایج‌ترین دردسرهایی که در فرش‌های ایلیاتی وجود دارد شناخته می‌شود. معمولا زمانی چنین مشکلی ایجاد می‌شود که تاروپود پشمی فرش به‌مرور زمان دچار کشیدگی شده باشد.

در این شرایط فرش از حالت استاندارد خود خارج می‌شود و در یک سمت حالتی چروکیده به خودش می‌گیرد. این مشکل به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص و روش‌های خاص، بهبود پیدا می‌کند تا بتوانید یک فرش منظم و استاندارد داشته باشید.

3. شیرازه دوزی فرش

آسیب به شیرازه در بحث مرمت فرش دستباف و رفو فرش ماشینی، مورد اهمیت قرار دارد. شیرازه دوزی فرش به بهترین شکل ممکن می‌تواند ظاهر آن را تغییر دهد و فرمی نو در فرش‌های کهنه ایجاد کند. شیرازه‌ها بیشتر از هر جای دیگری در معرض آسیب قرار دارند.

به همین دلیل ساییدگی و پارگی در آن‌ها رایج است. متخصصین ترمیم فرش تلاش می‌کنند تا با ترمیم این بخش‌ها، ظاهری مناسب برای فرش ایجاد کنند و یک روند مطلوب برای نوسازی آن در پیش بگیرند.

چه فرش‌هایی قابلیت مرمت یا رفو کردن دارند؟

قطعا برای شما هم اهمیت دارد که فرشی مرتب و تمیز داشته باشید. اما در پاسخ این که امکان مرمت فرش دستباف یا رفو فرش ماشینی وجود دارد یا خیر، باید گفت که بله! تمامی انواع فرش، از جمله فرش‌های دست بافت و ماشینی، قابلیت مرمت و رفو دارند. به همین دلیل می‌توانید هرکدام از آن‌ها را برای مرمت به متخصصین این حوزه بسپارید.

اما باید توجه داشته باشید، فرش‌های خاص که ارزش تاریخی، هنری یا بازاری ویژه‌ای دارند، باید با نظر کارشناسان مورد مرمت و بازسازی قرار گیرند. چرا که تصمیم‌گیری برای مرمت آن‌ها کار نسبتا تخصصی است. هرچند مرمت فرش دستباف می‌تواند به بهبود ارزش آن کمک زیادی کند. اما گاهی نظر برخی متخصصین متفاوت  است.

یادتان باشد که فرش‌های ماشینی نیز قابلیت مرمت دارند. شما می‌توانید با هزینه مناسبی نسبت به رفو فرش ماشینی اقدام کنید و پروسه ترمیم فرش، شیرازه‌ها و ریشه‌ها را طی کنید. به این ترتیب می‌توانید یک ظاهر بی‌نظیر و جدید از فرش تجربه کنید و هیچ هزینه‌ای برای خرید مجدد آن پرداخت نکنید. 

باتوجه‌ به پیچیدگی‌های رایج در فرش‌های دستباف، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای مرمت یا رفو فرش، بهتر است ارزش و نوع فرش خود را بررسی کنید و باتوجه‌به این موارد تصمیم بگیرید که آیا مرمت برای فرش شما ارزشمند است یا خیر. در هر صورت، مرمت فرش به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد و بهتر است این کار را به متخصصین باتجربه این حوزه بسپارید تا برای رفو و ترمیم فرش اقدامات اصولی انجام شود.

آیا فرش ماشینی هم رفو می‌شود؟

بله، فرش‌های ماشینی نیز به شکل مشابهی از فرش‌های دستباف تولید می‌شوند اما در روند تولیدشان از ماشین‌های پیشرفته استفاده می‌شود. هرچند این فرش‌ها ارزش هنری چندانی ندارند و عملکرد انسانی یا هنر دست انسان در ساخت آن دخیل نبوده است، اما می‌توان گفت که شکل و فرم آن دقیقا مشابه با بافت فرش دستباف است. به همین دلیل می‌توانید این مدل فرش‌ها را مورد رفو و مرمت قرار دهید تا ظاهری نو و سالم به خودشان بگیرند. فرش‌های ماشینی اغلب از نخ‌های مصنوعی مانند پلی‌پروپیلن ساخته شده‌اند که این مواد می‌توانند در فرآیند رفو و مرمت به‌خوبی هر شرایطی را تحمل کنند.

به همین دلیل پروسه ترمیم این مدل فرش‌ها چندان پیچیده نیست و ظرافت عملکردی بسیار چشمگیری نیاز ندارد. هرچند که هزینه مرمت برای فرش‌های ماشینی ممکن است نسبت به ارزش اصلی آن‌ها بیشتر باشد و گاهی ممکن است این فرش‌ها انتخاب بهتری برای مرمت نباشند، اما در صورت نیاز، تصمیم‌گیری نهایی برای چنین اقدامی برعهده شما است.

هزینه مرمت فرش و قالی چگونه محاسبه می‌شود؟

آگاهی از هزینه مرمت یک فرش یا قالی، حق طبیعی شما است. چرا که برای تأمین هزینه‌های مرمت و احیای فرش، باید بودجه کافی در اختیار داشته باشید تا اقدام مؤثری را توسط متخصصین رقم بزنید. اما لازم است بدانید که تعیین هزینه مرمت فرش و قالی، کاملا وابسته به برخی عوامل است که شناخت آن موجب می‌شود تا آگاهی کافی در این زمینه کسب کنید. در این بخش به عوامل مؤثر در تعیین هزینه مرمت فرش و قالی اشاره می‌کنیم.

  • نوع آسیب: توسط متخصصین و کارشناسان این حوزه، فرش شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و نیازهای واقعی‌تان برای بهبود ظاهر آن مشخص می‌گردد. پس از این مرحله فرش بررسی می‌شود تا آسیب‌های موجود در آن کشف شده و نحوه ترمیم اعلام گردد. در نهایت این شما هستید که می‌توانید متناسب با نیاز شخصی و بودجه، نحوه ترمیم و نواحی ترمیم فرش را مشخص نمایید.
  • تعیین نیازها: اگر فرش شما دچار تغییر رنگ شده باشد، قطعا پروسه رنگ‌بری یا احیای رنگ موردنیاز است که هزینه جداگانه‌ای دارد. اگر نیاز به تغییر در تاروپود فرش وجود داشته باشد که احیای آن و رفو با روش‌های مورد نظر اجرا می‌گردد. تعیین نیازهای واقعی بر اساس مشکلات موجود، بخش مهمی است که می‌تواند در تعیین هزینه نهایی خدمات تاثیر زیادی داشته باشد.
  • اندازه فرش یا قالی: اندازه فرش یا قالی به‌عنوان یک پارامتر مهم در قیمت‌گذاری مورد توجه قرار می‌گیرد. این ابعاد حتی برای شست و شوی عادی فرش نیز یک ملاک مهم است. پس بدیهی است که باید برای برآورد هزینه، ابعاد را مورد توجه قرار دهید. در بعضی از خدمات، ابعاد کوچک‌تر از یک حد خاص، با همان سقف محاسبه می‌شوند که این وابسته به قوانین قالیشویی و مرکز ترمیم مدنظر شما دارد.
  • کیفیت مواد: متریال‌هایی که در پروسه مرمت فرش دستباف یا رفو فرش ماشینی استفاده می‌شوند، هرکدام کیفیت متفاوتی دارند. این تفاوت کیفیت در ماندگاری، بهبود ظاهر و نتیجه نهایی مرمت تاثیر مستقیمی خواهد داشت. به همین دلیل در قیمت‌گذاری نهایی نیز تاثیرگذار است.
  • پیچیدگی ترمیم: یادتان باشد که ترمیم فرش بر اساس میزان شلوغی و ظرافت طرح، دارای پیچیدگی و ظرافت خاصی است. به همین دلیل بر اساس میزان پیچیدگی طرح‌ها، هزینه ترمیم نیز متفاوت خواهد بود. معمولا هرچه طرح ظریف‌تر باشد، هزینه ترمیم بیشتری ایجاد می‌کند.
  • محل و تجهیزات: هزینه مرمت فرش یا قالی همچنین بستگی به محل و تجهیزات مورداستفاده دارد. در شهرها یا مناطق با هزینه‌های زندگی بالا، هزینه مرمت ممکن است بیشتر باشد.

باتوجه‌به این عوامل، بهتر است قبل از شروع مرمت فرش دستباف یا رفو فرش ماشینی، با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

مرمت فرش در بهترین قالیشویی شیراز

باتوجه‌به توضیحاتی که ارائه شد متوجه شده‌اید که مرمت فرش در بهترین قالیشویی شیراز، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید به آن بپردازید. شما باید برای مرمت فرش دستباف یا رفو فرش ماشینی، یک مجموعه قابل‌اعتماد پیدا کنید که با حضور افراد متخصص، دستگاه‌های به‌روز و سابقه‌ای درخشان، خدماتی مطلوب ارائه می‌کند.

خوشبختانه یک مجموعه عالی با همین ویژگی‌ها در شیراز وجود دارد. قالیشویی زارع بهترین انتخاب شما است تا بتوانید برای کلیه خدمات فرش دستباف، تابلو فرش، قالی ابریشم و فرش ماشینی به آن مراجعه کنید. به همین دلیل اگر شما هم قصد مرمت فرش دستباف یا رفو فرش ماشینی دارید، حتما از متخصصین این مجموعه درخواست کنید.

ما در قالیشویی زارع خدمات مختلفی مانند خاک گیری فرش ، مرمت فرش ، پرداخت قالی ، دارکشی قالی ، شستشوی فرش ماشینی و شستشوی فرش دستباف ارائه می دهد.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

خانه خدماتتماس ارتباط با ما