شستشوی تخصصی فرش ماشینی

شستشوی فرش ماشینی

این روزها با افزایش هزینه‌های زندگی و قیمت فرش‌ها، حتی خرید فرش‌های ماشینی هم نیازمند تأمین هزینه و برنامه‌ریزی است. برای داشتن یک فرش تمیز و زیبا، پس از مدتی استفاده نیاز دارید تا شستشوی فرش را در اولویت قرار دهید. هرچند شستشوی فرش ماشینی به اندازه فرش دستباف پیچیدگی ندارد، اما به‌هرحال باید در انتخاب هوشمندانه یک قالیشویی باکیفیت، اقدام کنید. شما می‌توانید به‌راحتی برای داشتن یک فرش ماشینی زیبا و جذاب، اقدام کنید. شستشوی فرش ماشینی با درنظرگرفتن نکات مهم، نتیجه بسیار خوبی برایتان خواهد داشت و لزوم خرید فرش جدید و مصرف‌گرایی را از بین می‌برد.

شستشوی فرش ماشینی
شستشوی فرش ماشینی

انواع فرش ماشینی

قبل از این‌که اطلاعاتی پیچیده در خصوص نحوه شستشوی فرش ماشینی ارائه کنیم، لازم است بدانید که فرش ماشینی چه انواعی دارد و هر کدام از آن‌ها در پروسه شستشو چه ویژگی خواهند داشت. آگاهی از این موضوع کمک می‌کند تا بتوانید با خیال آسوده مثل یک متخصص تصمیم بگیرید.

 1. فرش ماشینی پشمی

فرش‌های پشمی، همانطور که از اسمشان پیدا است، از الیاف طبیعی پشمی ساخته می‌شوند و این مدل فرش‌ها با نخ‌هایی که از پشم گوسفندان به دست می‌آید، توسط دستگاه بافته می‌شوند. وجود الیاف طبیعی در این مدل فرش‌های ماشینی موجب می‌شود تا الیاف طبیعی و نرمی را تجربه کنید. این مدل فرش‌های ماشینی حس گرمای مطلوبی به محیط اضافه می‌کنند و به‌راحتی امکان ایجاد تنوع در فضا را دارا هستند.

 

قالیشویی زارع

قالیشویی در بلوار نصر شیراز

دوام بالا یکی دیگر از مزایای استفاده از این مدل فرش ماشینی است. مقاومت مطلوب در مقابل استفاده مکرر به دلیل وجود الیاف مناسب، ویژگی مهمی است که خرید این مدل فرش را پررنگ‌تر می‌کند. فرش‌های پشمی در برابر شستشو هم مقاومت مناسبی دارند. اما یادتان باشد که این مدل فرش‌ها نیاز به مراقبت ویژه و استفاده از مواد شوینده ملایم دارند. شستشوی نادرست و استفاده از مواد شوینده قوی می‌تواند زمینه‌ساز تغییر رنگ و مشکلات این‌چنینی را ایجاد کند.

2. فرش ماشینی پلی‌ پروپیلن

فرش‌های پلی‌پروپیلن از الیاف مصنوعی پلی‌پروپیلن ساخته می‌شوند. این فرش‌ها به‌شدت در مقابل فشار و کشش مقاومت خوبی ارائه می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید یکی از رایج‌ترین انواع فرش ماشینی مقاوم، همین نوع است. شما می‌توانید با قیمت مناسب‌تری فرش مقاومی را تهیه کنید. مقاومت بالا در برابر لکه و رطوبت، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند از هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری کند. این مدل فرش‌ها به دلیل عدم دارابودن الیاف طبیعی، کم‌تر از نمونه‌های دیگر شما را دچار آلرژی می‌کنند و به دلیل ضد حساسیت بودنشان طرف‌داران بسیاری دارند. شستشوی فرش ماشینی پلی‌پروپیلن بسیار آسان است. استفاده از شوینده‌های مناسب هیچ مشکلی در این فرش ایجاد نخواهد کرد. اما استفاده از سفیدکننده‌ها بدون توجه به نکات آن می‌تواند برای این نوع فرش دردسرساز باشد.

 3. فرش ماشینی اکریلیک

یکی دیگر از انواع فرش ماشینی، فرش‌ اکریلیک است. این فرش‌ها از الیاف مصنوعی اکریلیک ساخته می‌شوند که به دلیل شباهت زیادی که به الیاف طبیعی پشم دارند، به‌عنوان جایگزین مناسب پشم مورد توجه قرار گرفته‌اند. این نوع متریال از مواد نفتی و پلیمری تهیه می‌شود و در مقابل نور آفتاب و رطوبت مقاومت خوبی دارد. پس استفاده از آن در نواحی ساحلی بهترین گزینه است. فرش‌های اکریلیک مقاومت بالاتری نسبت به سایر انواع فرش ماشینی دارند و به‌راحتی تمیز می‌شوند. عدم نفوذ لکه‌ها به بافت آن‌ها موجب می‌شود تا یک گزینه عالی برای خانه‌های بچه‌دار باشند. شستشوی این مدل فرش‌ به‌وسیله مواد شوینده ملایم، بهترین اقدام است.

 4. فرش ماشینی ابریشم یا همان پلی‌استر

اگر برای خرید فرش ماشینی اقدام کرده باشید، حتما فرش ماشینی ابریشم به گوشتان خورده است. این مدل فرش‌ها از جنس پلی‌استر ساخته می‌شوند و الیافشان از همین جنس است. فرش‌های پلی‌استر که به‌عنوان فرش‌های ابریشمی شهرت پیدا کرده‌اند، چرا که برق ظاهری آن‌ها بسیار شبیه به فرش ابریشم دستباف است. فرش‌های پلی‌استر مقاومت خوبی در برابر شستشو دارند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را به متخصصین این حوزه بسپارید.

مزایای شستشوی فرش ماشینی

همیشه آگاهی از مزایای یک اقدام، کمک می‌کند تا انگیزه بالاتری برای انجام آن داشته باشید. به همین دلیل در این بخش به بررسی مزایای شستشوی فرش ماشینی اشاره می‌کنیم تا هوشمندانه انتخاب کنید.

  • بهبود رنگ و لعاب فرش: شستشوی منظم و صحیح فرش ماشینی توسط افراد متخصص موجب می‌شود تا بتوانید رنگ و لعاب اولیه فرش را بازیابی کنید و از ظاهر جذاب آن لذت ببرید.
  • ازبین‌بردن لکه‌ها: شستشوی فرش ماشینی می‌تواند انواع لکه‌ها و آلودگی‌های سطحی و عمقی فرش را از بین برده و ظاهری تمیز برای آن ایجاد کند.
  • محافظت از الیاف: شستشوی صحیح فرش ماشینی موجب می‌شود تا الیاف فرش پاک شده و طول عمر بالاتری برای شما داشته باشند.

عدم ایجاد حساسیت: شستشوی فرش می‌تواند موهای حیوانات خانگی، گردوغبار، گرده‌ها و عوامل آلرژی‌زا را از بین ببرد. همین موضوع ریسک بروز حساسیت را در افراد کاهش می‌دهد.

  • رعایت بهداشت: شستشوی فرش ماشینی به شما امکان می‌دهد تا با خیال آسوده بهداشت را در فضای خانه رعایت کنید و از رشد قارچ و باکتری جلوگیری نمایید.
  • نرمی و لطافت: شستشوی صحیح فرش ماشینی موجب می‌شود تا سطحی نرم و لطیف تجربه کنید. این موضوع شرایطی از سلامت جسم و روح را رقم می‌زند.
  • کاهش مصرف‌گرایی: با شستشوی فرش ماشینی می‌توانید مصرف مجدد از آن را تجربه کنید و بدون صرف هزینه‌های بالا و نیاز به خرید مجدد، از مصرف‌گرایی پرهیز کنید.
  • ازبین‌بردن بوهای نامطبوع: عدم شست‌وشوی فرش ماشینی به دلیل در تماس بودن با پا، لوازم و خرده‌های غذا و…، موجب می‌شود تا بوی ناخوشایندی را تجربه کنید. به همین دلیل شستشوی فرش موجب می‌شود تا بوی نامطبوعی را تجربه نکنید.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

مراحل شستشوی فرش ماشینی

آگاهی از مراحل شستشوی فرش ماشینی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خیال آسوده برای این کار اقدام کنید. متخصصین قالیشویی با آگاهی از چگونگی شستشوی فرش ماشینی، به شما اطمینان می‌دهد تا یک نتیجه مطلوب از شستن فرش تجربه کنید. بهتر است بدانید که در فرش ماشینی نیز، برطرف ‌کردن تمام عیوب و خرابی‌ها پیش از شستشو ضروری است. شما باید تمام خرابی‌ها را ابتدا به کمک متخصصین قالیشویی شناسایی نمایید و مواردی که توسط این افراد توصیه می‌شود را به‌عنوان احیا و مرمت فرش انجام دهید. پس از آن پروسه شستن فرش آغاز می‌شود. در این بخش به بررسی دقیق مراحل این کار می‌پردازیم.

 

 1. غبارگیری در شستشوی فرش‌های ماشینی

ابتدایی‌ترین مرحله از شستشوی فرش ماشینی، مرحله غبارگیری است. این کار به‌منظور ازبین‌بردن گردوغبار و ذرات ریز سطح فرش انجام می‌شود. فرایند شست‌وشو معمولا پس از این مرحله خواهد بود. غبارگیری می‌تواند به‌صورت دستی  یا به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص انجام شود. نحوه شستشو و نوع تجهیزات کاملا وابسته به کیفیت قالیشویی و مجهز بودن آن دارد. پس از این مرحله سطح فرش از هر جسم ریز و گردوغباری پاک خواهد شد.

 

 2. خیساندن فرش‌های ماشینی

پس از غبارگیری، فرش ماشینی باید در سطح مناسبی خیسانده شود. این کار بنا بر شرایط فرش، به‌وسیله آب ولرم یا آب سرد انجام می‌شود. با این روند می‌توانید به‌راحتی مسیر پاک‌سازی آلودگی و لکه‌ها را آغاز کنید. متخصصین قالیشویی برای ازبین‌بردن آسان لکه‌ها، به مدت‌زمان مشخصی فرش را خیس می‌کنند. به این ترتیب مواد شوینده به‌راحتی در عمق الیاف فرش نفوذ می‌کند و به‌راحتی می‌توانید تمیزی مطلوبی را مشاهده کنید.

. شستشوی فرش ماشینی

در مرحله شستشو که پس از خیساندن فرش انجام می‌شود، از مواد شوینده مناسب و برس‌های نرم برای نظافت اولیه فرش استفاده می‌شود. با کمک مواد شوینده مناسب و برس‌های مخصوص، می‌توانید الیاف فرش را به‌خوبی تمیز کرده و مانع از آسیب‌دیدگی آن شوید. شستشوی فرش به‌صورت دستی یا به‌وسیله دستگاه‌های مکانیزه و نیمه مکانیزه انجام می‌شود. این دستگاه‌ها با وجود برس‌های مخصوص، امکان تمیزکردن سطح فرش را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید پس از این مرحله، شاهد تمیزی الیاف فرش از هرگونه لکه و چربی باشید. ظرافت عملکرد در این مرحله اهمیت زیادی دارد. معمولا آسیبی که در قالیشویی‌های بی‌کیفیت وارد می‌گردد، حاصل عملکرد اشتباه در همین فاز شستشو است.

 

 4. آبکشی فرش ماشینی

زمانی که سطح فرش از آلودگی و کثیفی پاک شد، نوبت به آبکشی آن می‌رسد. آبکشی باید طوری انجام شود که هیچ ماده شوینده‌ای در لابه‌لای الیاف فرش قرار نگرفته باشد. پس از آب‌کشی به کمک دستگاه‌های مخصوص و تنظیم فشار آب مناسب، تمام مواد اضافی از فرش خارج می‌شود. متخصصین این حوزه با بررسی آب خروجی از ماشین و شفاف‌بودن آن، زمان تمیزشدن و پایان آبکشی را مشخص می‌کنند.

 

 5. آبگیری فرش ماشینی

پس از آبکشی، مرحله آبگیری انجام می‌شود تا آب اضافی از فرش تخلیه شود. الیاف فرش ماشینی هرچند به‌صورت مصنوعی ساخته می‌شوند؛ اما جذب آب نسبتا زیادی دارند. به همین دلیل در مرحله آبگیری به دو صورت دستی و مکانیزه این پروسه طی می‌شود. به‌صورت دستی با استفاده از پارچه‌های خشک و نرم، آب اضافی فرش گرفته می‌شود. در روش‌های مکانیزه معمولا دستگاه مخصوصی وجود دارد که فرش داخل آن قرار می‌گیرد. دستگاه با چرخش بالا تمام آب اضافی را از فرش خارج کرده تا امکان خشک‌کردن آن با سرعت بیشتری فراهم شود. عملکرد این مرحله مشابه با خشک‌کن ماشین لباسشویی است.

 

 6. خشک‌کردن فرش ماشینی

فرش باید به‌صورت خشک جمع‌آوری شود، در غیر این صورت بوی ناخوش آیند آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند. به همین دلیل خشک‌کردن فرش یکی از مراحل مهم شستشو است که می‌تواند کیفیت عملکرد قالیشویی را تعیین کند. به همین دلیل باید فرش در مکانی با تهویه مناسب اما دور از نور مستقیم آفتاب خشک شود. چرا که نور مستقیم آفتاب موجب بروز رنگ‌پریدگی در الیاف فرش خواهد شد.

 

7. بسته‌بندی و ارسال فرش

در قالیشویی‌های معتبر، پس از اطمینان از خشک‌شدن کامل فرش، مرحله بسته‌بندی آغاز می‌شود تا فرش برای تحویل به مشتری آماده گردد. بسته‌بندی مناسب فرش اهمیت زیادی دارد. معمولا پس از خشک‌شدن فرش آن را به روش اصولی رول کرده تا داخل محافظ فرش قرار گیرند. این پلاستیک‌های ضخیم و مخصوص، ریسک کثیف‌ شدن فرش‌ها تا رسیدن به دست مشتری را کاهش می‌دهند.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

هزینه شستشوی فرش ماشینی

قطعا برای شما هم اهمیت دارد که بدانید هزینه شستشوی فرش ماشینی چقدر است و چه عواملی موجب می‌شود تا این هزینه بیشتر یا کمتر شود! در واقع باید گفت که پارامتر مهمی مثل متراژ در این‌ خصوص بسیار اثرگذار است. معمولا  متراژ فرش تعیین می‌کند که چقدر هزینه بابت شستن آن موردنیاز است. هرچه فرش بزرگ‌تر باشد قطعا پیچیدگی شستن آن بیشتر است و هزینه بالاتری باید برای آن پرداخت کنید. نوع الیاف فرش در تعیین هزینه شستشوی آن دخیل است.

فرش‌های ماشینی که الیاف پشمی دارند، به دلیل آسیب‌پذیری مواد طبیعی در مقابل مواد شیمیایی، هزینه بالاتری برای شست‌وشو نیاز دارند. درحالی‌که برخی دیگر از انواع الیاف فرش، بدون دردسر و نگرانی شسته می‌شوند. میزان آلودگی فرش یک عامل تعیین‌کننده در بحث هزینه‌ها است. فرش‌هایی که به هر دلیلی دچار کثیفی و لکه شده باشند، بر اساس میزان کثیفی نیاز به پرداخت هزینه بالاتری دارند. حتی گاهی نوع لکه‌ها نیز می‌توانند در تعیین هزینه شستشوی فرش ماشینی مؤثر باشند. استفاده از روش‌های خاص مانند شستشوی دستی یا شستشوی فرش ماشینی با دستگاه‌های خاص می‌تواند هزینه را افزایش دهد.

تخصص و تجربه افرادی که در قالیشویی مشغول هستند و تخصص‌های خاصی را پشتیبانی می‌کنند، یک عامل مهم در تعیین هزینه شستشو است. نوع تجهیزات و خدمات اضافی مثل ترمیم ریشه یا شیرازه می‌تواند هزینه‌های نهایی شما را افزایش دهد. به همین دلیل در ابتدایی‌ترین مرحله از سپردن مسئولیت شستشوی فرش ماشینی به قالیشویی، باید حتما فرش به طور کامل بررسی شود. به این ترتیب هرگونه کثیفی، آلودگی لکه یا پارگی و پوسیدگی مشخص می‌گردد و برنامه‌ریزی برای ترمیم آن صورت می‌گیرد.

شستشوی فرش ماشینی در بهترین قالیشویی شیراز

همان‌طور که تا اینجا بررسی کردیم، پروسه شستشوی فرش ماشینی و نحوه انجام آن نیازمند اعتماد به افراد متخصص در این زمینه است. پیداکردن یک قالیشویی منصف که دارای تخصص و تجربه بالایی در شستشوی فرش باشد، تعیین‌کننده نتیجه نهایی است. شما می‌توانید با سپردن صفر تا صد مسئولیت شستشوی فرش ماشینی خودتان به قالیشویی زارع، یک تجربه عالی از تمیزی داشته باشید. سپردن این کار به بهترین قالیشویی شیراز، کمک می‌کند تا بدون دغدغه و نگرانی فرشی تمیز و سالم تحویل بگیرید.

برای پرسیدن سوالات‌تان و بررسی شرایط تحویل فرش ماشینی خودتان می‌توانید با متخصصین قالیشویی زارع تماس حاصل فرمایید و پاسخ تمام سوالات‌تان را دریافت نمایید. به این ترتیب می‌توانید با خیال آسوده مسئولیت شستشوی فرش ماشینی را به این مجموعه بسپارید.

ما در قالیشویی زارع خدمات مختلفی مانند خاک گیری فرش ، مرمت فرش ، پرداخت قالی ، دارکشی قالی ، شستشوی فرش ماشینی و شستشوی فرش دستباف ارائه می دهد.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

خانه خدماتتماس ارتباط با ما