خدمات شستشوی تخصصی فرش دستباف

شستشوی تخصصی فرش دستباف

ظرافت و هنری که برای تولید یک فرش دستباف خرج می‌شود، تا حدی ارزشمند است که رسیدگی به آن باید در چارچوب مشخصی انجام شود. شما به‌راحتی می‌توانید برای شستشوی فرش دستباف اقدام کنید تا ظاهر تمیز و زیباتری از آن مشاهده نمایید. جلوه فرش دستباف پس از مدتی استفاده به‌شدت دچار تغییر می‌شود. همین موضوع موجب می‌شود تا نتوانید آن‌طور که علاقه‌مند هستید، از زیبایی و جلوه بصری فرش لذت ببرید. به همین دلیل انجام شستشوی فرش دستباف بهترین اقدام است.

شستشوی تخصصی فرش دستباف
شستشوی تخصصی فرش دستباف

چرا شستشوی فرش دستباف پیچیده‌تر است؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، دقیقا به چه دلیلی گفته می‌شود که شستشوی فرش دستباف پیچیده‌تر از فرش‌های ماشینی است. در واقع، فرش‌های دستباف از الیاف طبیعی مانند پشم، ابریشم و پنبه ساخته می‌شود. این الیاف نیاز به مراقبت و نگهداری دقیق‌تری دارند. رنگ‌آمیزی این الیاف از روش‌های طبیعی و گیاهی است که قطعا باز هم نیازمند مراقبت بیشتری است. چرا که مواد شیمیایی می‌تواند تاثیر منفی روی رنگ‌ها گذاشته و جلوه ناخوشایندی ایجاد کند.

 

قالیشویی زارع

قالیشویی در بلوار نصر شیراز

قالیشویی زارع

قالیشویی در معالی آباد شیراز

قالیشویی زارع

قالیشویی در بلوار مدرس شیراز

قالیشویی زارع

قالیشویی در فرصت شیرازی شیراز

قالیشویی زارع

قالیشویی در فضیلت شیراز

قالیشویی زارع

قالیشویی در فاضل شیراز

قالیشویی زارع

قالیشویی در فضل آباد شیراز

قالیشویی زارع

قالیشویی در کوی طلاب شیراز

قالیشویی زارع

قالیشویی در بلوار سرداران شیراز

قالیشویی زارع

قالیشویی در بلوار بازرگان شیراز

فرش‌های دستباف به دلیل نوع بافت و چله‌کشی دقیق، نیاز به مراقبت بیشتری دارند تا در طی شستشو دچار تغییر شکل و کشیدگی نشوند. این فرش‌ها معمولا ارزشمند بوده و از نظر هنری، تاریخی و قیمت، بالاتر از فرش‌های ماشینی قرار دارند و قطعا آسیب به آن‌ها ضرر و زیان مالی در پی خواهد داشت.  شستشوی فرش‌های دستباف نیازمند تخصص و تجربه بالا است. افراد متخصص در این زمینه می‌دانند که چه نوع مواد شوینده‌ای برای فرش مناسب است و مدت‌زمان شستشوی استاندارد چگونه مشخص می‌شود. این متخصصین با درک عمیق اهمیت شستشوی ایمن، بهترین روش را برای ماندگاری فرش و تمیزی آن انتخاب می‌کنند.

چه زمانی باید برای شستشوی فرش دستباف اقدام کنید؟

شاید برای شما هم سوال پیش‌آمده باشد که زمان شستشوی فرش دستباف چگونه تعیین می‌شود؟ از کجا بدانید فرش نیاز به شستشو دارد؟ چگونه بهترین روش را برای شستشوی فرش انتخاب کنیم؟ در واقع می‌توان گفت دلایل مختلفی برای شستشوی فرش دستباف وجود دارد که هرکدام باید به‌صورت مجزا بررسی گردد. وجود آلودگی و لکه‌ها اصلی‌ترین علت تصمیم به شستشو است. لکه‌های تازه و مرطوب باید به‌سرعت پاک شوند تا به عمق فرش نفوذ نکنند و پس از آن به کمک روش‌های امن، باقی‌مانده لکه پاک شود.

زمانی که فرش دچار رنگ‌پریدگی شده باشد یا براق بودن سطح آن با رنگ‌های زنده و شاد از بین رفته باشد، وجود گردوغبار حتمی است. به همین دلیل در چنین مواقعی نیز توصیه می‌کنیم تا شستشو را انتخاب کنید. معمولا در نواحی مرطوب، فرش به دلیل الیاف طبیعی دچار بوی نامطبوعی می‌شود. به همین دلیل لازم است تا به کمک شستشوی دقیق، این بو از بین رفته و گردوغبار فرش به‌خوبی پاک شود. گاهی وجود حیوانات خانگی و مو ریزی آن‌ها لابه‌لای الیاف فرش ظاهر آن را دچار تغییر کرده است؛ در این مواقع نیز شستشوی فرش بهترین راه است.

نکات مهم قبل از شستشو فرش دستباف

یادتان باشد که آگاهی از نکات مهم قبل از شستشو فرش دستباف، به شما کمک می‌کند تا بتوانید هوشمندانه‌تر انتخاب کنید و بدون پشیمانی از نتایج جبران‌ناپذیر، بهترین قالیشویی در شیراز را بشناسید. معمولا مشورت با افراد متخصص، یکی از اقدامات مهم در این زمینه است. شما باید قبل از شستشوی فرش دستباف، با یک متخصص مشورت کنید.

این افراد با بررسی الیاف فرش و رنگ‌پذیری آن، توصیه می‌کنند که چگونه فرش باید در پروسه شستشو قرار گیرد تا دچار آسیب نشود. نکته مهم دیگر دراین‌خصوص آزمایش رنگ است. متخصصین این حوزه رنگ را پیش از شستشو بررسی می‌کنند. پس اگر چنین کاری برای فرشتان انجام نشد، بدانید که یک اقدام مهم در این پروسه فراموش شده است. هرگونه آسیب قبلی به فرش، باید پیش از شستشو ترمیم شود. در غیر این صورت شاید افزایش آسیب خواهید بود. پس تلاش کنید تا قالیشویی معتبری برای این اقدام بشناسید تا خیالتان بابت همه چیز آسوده باشد.

مزایای شستشوی فرش توسط افراد متخصص چیست؟

شستشوی فرش توسط افراد متخصص دارای مزایای زیادی است. زمانی که برای شستشوی فرش اقدام می‌کنید، همه چیز در دسترس شما است و خدمات مختلفی ارائه می‌گردد. به این ترتیب می‌توانید از مزایای شستشوی ایمن برخوردار شوید. در این بخش به بررسی مزایای شستشوی فرش توسط افراد متخصص اشاره می‌کنیم.

  • شستشوی حرفه‌ای: متخصصین این حوزه به‌خوبی می‌دانند چه مواد شیمیایی برای شستن فرش دستباف شما موردنیاز است. به این ترتیب برای شستن الیاف ابریشم و پشم، به‌خوبی اقدام می‌کنند تا رنگ دچار تغییر نشود.
  • جلوگیری از آسیب: شستشوی نادرست باعث تغییر رنگ، کم‌رنگ ‌شدن، قاطی شدن رنگ و حتی پارگی الیاف فرش می‌شود. به همین دلیل زمانی که شستشو توسط افراد متخصص انجام شده باشد، شاهد هیچ‌کدام از این موارد نخواهید بود.
  • لکه‌برداری تخصصی: جالب است بدانید که متخصصین این حوزه به‌راحتی می‌توانند با لکه‌برداری، فرش شما را تمیز کرده و یک فرش با ظاهری تمیز ارائه کنند.
  • تمیزی عمقی: شما با شستشوی عمقی توسط متخصصین این حوزه می‌توانید یک تمیزی عمقی را رقم بزنید.
  • نگهداری مناسب: شستشوی حرفه‌ای فرش در قالیشویی معتبر، به شما اطمینان می‌دهد که پروسه بردن فرش، شستشو و تعمیرات تا خشک کردن فرش و تحویل آن بادقت و توجه بالا انجام می‌شود.
  • پیشگیری از آسیب‌های احتمالی: افراد متخصص به‌خوبی از حساسیت شستشوی فرش دستباف آگاه هستند و از تمام آسیب‌های احتمالی پیشگیری می‌کنند.
  • تجهیزات مدرن: قالیشویی‌های حرفه‌ای از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته برای شستشو، آبگیری و خشک کردن فرش استفاده می‌کند.
  • آسودگی خاطر: یک مزیت مهم شستشو توسط افراد متخصص، آسودگی خیال از نتیجه آن است. شما بدون هیچ نگرانی می‌توانید منتظر بازگشت فرش‌ زیبای خودتان باشید.
  • ترمیم و رفوگری: در صورت نیاز، قالیشویی‌های حرفه‌ای خدماتی در حوزه مرمت و احیا فرش ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد بدون دردسر و نگرانی، فرش خودتان را با ظاهری زیباتر و نو تحویل بگیرید.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

اهمیت نحوه شستشوی فرش دستباف

همان‌طور که گفتیم، نحوه شستشوی فرش دستباف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به دلیل اینکه فرش دستباف الیاف طبیعی و رنگ‌آمیزی گیاهی دارد، باید نحوه شستشوی آن متفاوت از نمونه‌های ماشینی و صنعتی باشد. این فرش‌ها بخشی از هنر ایرانی هستند؛ پس بدیهی است که شستشو و مراقبت از آن‌ها اهمیت بالایی دارد. چرا که بافندگان مدت‌ها برای بافت هرکدام از فرش‌ها تلاش کرده‌اند و نتیجه هنرشان همین فرش‌هایی است که زیر پای ما استفاده می‌شود.

وظیفه ما حفظ و ماندگاری آن در بالاترین سطح است. به همین دلیل برای حفظ این ارزش و صرفه‌جویی در خرید مجدد فرش دستباف، باید برای شستشوی فرش حرفه‌ای عمل کنید. زمانی که از متخصصین این حوزه کمک بگیرید، آگاهی آن‌ها در زمینه متریال فرش بالا است و خطاهایی مثل استفاده از شوینده نامناسب، عدم بررسی مقاومت رنگ یا آسیب به الیاف به دلیل استفاده از دستگاه‌های مکانیزه بدون نظارت انسانی را شاهد نخواهید بود. شستشوی نادرست می‌تواند باعث تغییر رنگ، آسیب به الیاف و کاهش عمر فرش شود؛ بنابراین، استفاده از مواد شوینده ملایم و مناسب برای حفظ رنگ و کیفیت فرش ضروری است. همچنین، روش‌های شستشوی خاصی باید به کار گرفته شود تا فرش دستباف بدون آسیب تمیز شود و دچار کشیدگی یا چروکیدگی نشود!

به دلیل اهمیت نحوه شستشوی فرش دستباف، توصیه می‌کنیم تا بهترین قالیشویی شیراز را شناسایی کرده و برای یک تجربه بی‌نظیر در این محدوده، همه چیز را به آن‌ها بسپارید. این شرکت‌ها با دارابودن نیروهای متخصص و باتجربه، به‌خوبی می‌توانند همه چیز را برای شما فراهم کنند.

 

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

مراحل شستشوی فرش دستباف

شستشوی فرش دستباف به دلیل حساسیت و ارزش بالای آن، طی مراحل مختلفی انجام می‌شود. اطلاع از مراحل شستشو کمک می‌کند تا بتوانید یک انتخاب عالی را تجربه کنید و از نتیجه نهایی آن لذت ببرید.

  1. بررسی فرش: اولین اقدامی که برای شستشوی فرش دستباف انجام می‌شود، بررسی دقیق آن است. مشاهده جزییات و توجه به آن مهم‌ترین بخش ماجرا است. هرگونه آسیب، لکه، پارگی و پوسیدگی در این مرحله کشف و در یک فاکتور درج می‌گردد.
  2. پلن ترمیم تعمیر: معمولا پیش از شروع پروسه شستشو باید تمام ایرادات فرش برطرف شوند. این پلن توسط متخصص با مشورت شما انجام خواهد شد.
  3. آزمایش رنگ: یک قسمت کوچک از فرش با آب و شوینده مورد تایید شسته می‌شود تا از ثبات رنگ فرش اطمینان کامل حاصل شود.
  4. غبارگیری: در این روش یا به‌صورت دستی با استفاده از برس نرم یا جارو، غبار سطحی از فرش برداشته می‌شود، یا به‌صورت مکانیکی با کمک دستگاه مخصوص این روند طی خواهد شد.
  5. آبکشی اولیه: پیش از شروع شستشوی فرش دستباف، فرش در آب خنک خیسانده می‌شود تا آلودگی‌های سطحی آن پاک شود.
  6. مواد شوینده: فرش با آب و شوینده ملایم به مدت کوتاهی خیسانده می‌شود تا ازبین‌بردن آلودگی‌ها آسان‌تر شود.
  7. استفاده از شوینده مناسب: از شوینده‌های ملایم و مناسب برای الیاف طبیعی استفاده می‌شود.
  8. شستشوی سطحی: با استفاده از برس نرم و حرکات ملایم سطح فرش شسته می‌شود.
  9. شستشوی عمقی: در قالیشویی‌ها از دستگاه‌های خاصی برای شستشوی عمقی و ازبین‌بردن لکه‌های عمیق استفاده می‌شود.
  10. آبکشی با آب خنک: پس از شستشوی فرش، به کمک آب خنک آبکشی آن آغاز می‌شود.
  11. چک کردن آب خروجی: آب خروجی از فرش باید کاملاً شفاف باشد تا هیچ مواد شوینده‌ای در الیاف فرش باقی نماند. وجود مواد شوینده آغاز پوسیدگی و آسیب به الیاف فرش است.
  12. آبگیری: در قالیشویی‌ها از دستگاه‌های آبگیر مخصوص برای گرفتن آب اضافی از فرش استفاده می‌شود که با نظارت نیروی انسانی انجام می‌شود.
  13. خشک کردن در سایه: فرش باید در مکانی خشک و با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید خشک شود. این پروسه با هوادهی قوی انجام می‌شود. گاهی از نیروی گریز از مرکز کمک گرفته می‌شود. این موارد وابسته به تجهیزات موجود در قالیشویی متفاوت انجام می‌شود.
  14. برس‌ کشی نهایی: بعد از خشک شدن کامل فرش، برس کشی انجام می‌شود تا پرز سطح فرش مرتب شده و آماده لول شدن باشد.
  15. بسته‌بندی مناسب: فرش بادقت لوله می‌شود و داخل یک محافظ فرش قرار می‌گیرد تا برای تحویل به محل مشتری آماده گردد.

هزینه شستشوی فرش دستباف

هزینه شستشوی فرش دستباف به عوامل متعددی بستگی دارد که هر کدام می‌تواند بر قیمت نهایی آن تاثیر داشته باشند. معمولا هرچه فرش بزرگ‌تر باشد، هزینه شستشوی آن نیز بیشتر خواهد بود. شکل و فرم فرش نیز تعیین کننده است. فرش‌هایی با شکل‌های نامتعارف و خاص، هزینه شستشوی بیشتری به خودشان اختصاص می‌دهند. نوع  الیاف فرش می‌تواند تعیین کننده هزینه شستشوی آن باشد. فرش‌های دستباف از الیاف طبیعی مانند پشم، ابریشم و پنبه، هرکدام قیمت خاصی دارند و با تعرفه مشخصی برای شستشو انتخاب می‌شوند؛ چرا که هرکدام سبک شستشوی متفاوتی نیاز دارند.

نوع لکه‌های موجود در سطح فرش و میزان کثیفی آن یکی دیگر از پارامترهایی است که هزینه شستشوی فرش دستباف را مشخص می‌کند. وجود لکه‌های سخت و عمیقی، نیاز به لکه بری تخصصی و مواد شوینده خاص دارند. درحالی‌که برای پاک کردن آلودگی‌های سطحی چنین شرایطی را تجربه نخواهید کرد. نوع شستشوی فرش دستباف نیز اهمیت دارد!  شستشوی عمیق یا سطحی هرکدام پروتکل خاصی را می‌طلبد. آسیب‌های فرش که ضرورت استفاده از خدمات احیا، لکه بری، ترمیم شیرازه یا پرزها را نیاز داشته باشد، هرکدام هزینه مجزایی به فاکتور شما اعمال می‌کند. معمولا سپردن این مسئولیت به قالیشویی‌های معتبر و باتجربه که از افراد متخصص در هر حوزه‌ای کمک می‌گیرند، هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. تجهیزات و کیفیت عملکرد با جدیدترین تکنولوژی‌ها نیز می‌تواند تعیین کننده باشد.

شستشوی فرش دستباف در بهترین قالیشویی شیراز

تا اینجا با تمام جزییات و نحوه شستشوی فرش دستباف آشنا شدید، اما لازم است بدانید که این روند در هر قالیشویی متفاوت انجام می‌شود. شستشوی فرش دستباف توسط بهترین قالیشویی شیراز، به شما اطمینان می‌دهد که همه چیز در بهترین حالت خودش قرار گرفته است و شما می‌توانید بدون نگرانی از نتیجه شستشو، یک تجربه عالی برای خودتان داشته باشید. درحالی‌که شستشوی فرش دستباف با تیم حرفه‌ای و کاربلد، می‌تواند نتیجه بهتری برای شما به همراه داشته باشد. احیای ظاهر فرش و زیبایی آن پس از شستشو از مواردی است که می‌توانید با قالیشویی زارع تجربه کنید.

برای آگاهی از نحوه ارائه خدمات و مشاوره رایگان می‌توانید با متخصصین قالیشویی زارع تماس بگیرید.

ما در قالیشویی زارع خدمات مختلفی مانند خاک گیری فرش ، مرمت فرش ، پرداخت قالی ، دارکشی قالی ، شستشوی فرش ماشینی و شستشوی فرش دستباف ارائه می دهد.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

خانه خدماتتماس ارتباط با ما