بهترین مواد برای شستشوی فرش در قالیشویی زارع

همه‌ی ما می‌دانیم که استفاده از خدمات قالیشویی برای شستشوی فرش ها بهترین راهکار است اما برخی افراد این نگرانی را دارند که قالیشویی ها از چه موادی جهت شستشوی فرش ها استفاده می‌کنند.

اگر شما قالیشویی معتبری را جهت انجام خدمات انتخاب کرده باشید، شک نداشته باشید که از بهترین مواد برای شستشوی فرش های شما استفاده می‌کنند.

استفاده از بهترین مواد برای شستشوی فرش ها، طول عمر آنها را افزایش داده و سبب می‌شود که کمترین آسیب به آنها برسد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین مواد برای شستشوی فرش ها در قالیشویی ها آشنا کنیم و اهمیت این موضوع را برایتان بیان کنیم.

چرا استفاده از شوینده های مناسب اهمیت دارد؟

چرا استفاده از شوینده های مناسب اهمیت دارد؟

از آنجایی که فرش ها به دفعات کم شسته می‌شوند و دوام آنها برای ما اهمیت بسیاری دارد پس بهتر است از بهترین مواد برای شستشوی فرش ها استفاده کنیم.

استفاده کردن از شوینده های معمولی که در کار های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است به الیاف و بافت فرش ها آسیب وارد کند. بهترین مواد برای شستشوی فرش ها به گونه ای ساخته شده‌اند که برای لطیف ترین فرش ها نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند بدون اینکه آسیبی به آنها وارد کنند.

استفاده از بهترین مواد برای شستشوی فرش، باعث می‌شود بدون ایجاد کف اضافه فرش ها به خوبی و کاملا تمیز شوند. بسیاری از این شوینده ها قابلیت لکه بری را نیز دارند و همین امر سبب می‌شود که در زمان شستشو، لکه های حاصل از غذا و مواد خوراکی و موارد دیگر به راحتی پاک شوند.

بهترین مواد برای شستشوی فرش، الیاف و بافت فرش های شما را نرم و لطیف می‌کند و از درهم آمیختگی رنگ های فرش پس از شستشو نیز جلوگیری می‌کند.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

بیشتر بدانید : شستشوی فرش شگی

چه موادی برای شستشوی فرش در قالیشویی استفاده می‌شود؟

چه موادی برای شستشوی فرش در قالیشویی استفاده می‌شود؟

موادی که در قالیشویی ها جهت شستشوی فرش استفاده می‌شود، بستگی به جنس و نوع فرش، میزان آلودگی، نوع لکه ها و روش شستشوی قالیشویی دارد اما به طور کلی تمامی قالیشویی ها از موادی مانند سدیم، کلر، آب ژاول، پودر رختشویی و شامپو فرش استفاده می‌کنند.

مطالعه بیشتر :  بهترین روش خشکشویی فرش بعد از قالیشویی!

در قالیشویی هایی که هزینه‌ی کمتری بابت شستشوی فرش ها دریافت می‌کنند معمولا تنها از پودر رختشویی استفاده می‌شود و به همین دلیل کیفیت شستشو پایین می‌آید.

انتخاب بهترین مواد برای شستشوی فرش کاملا بستگی به دانش و تجربیات کارکنان قالیشویی دارد و همین امر نیز تاثیر بسیار زیادی در تمیزی، لکه بری، چربی زدایی و درخشندگی فرش ها خواهد داشت.

در قالیشویی از چه موادی استفاده میشود ؟

در قالیشویی های معتبر برای شستشوی فرش های ابریشمی، پنبه ای و پشمی از سود سوزآور استفاده می‌شود و نیز برای رنگ بری فرش از مواد کاهنده مانند هیدروسولفیت سدیم استفاده می‌کنند. برای تمیز کردن و سفید کردن ریشه های فرش به صورت تخصصی استفاده از هیپوکلریت سدیم مناسب خواهد بود.

برای آنکه انواع فرش ها و قالیچه ها پس از شستشو درخشندگی بیشتری داشته باشند، آنها را می‌توان چند ساعت در کلسیم هیپوکلریت استراحت داد.

لازم به ذکر است که در قالیشویی های معتبر و تمام اتوماتیک، قبل از انجام تمامی خدمات شستشو، فرش ها را به طور کامل مورد بررسی قرار داده تا عملیات شستشو و استفاده از مواد شوینده مطابق با نوع فرش و استحکام الیاف آن انجام شود.

بهترین مواد برای شستشوی فرش در قالیشویی:

بهترین مواد برای شستشوی فرش در قالیشویی

برای پاسخ به این سوال که بهترین مواد برای شستشوی فرش در قالیشویی کدامند نمی‌توان یک ماده‌ی مجزا را نام برد، زیرا ماده ای وجود ندارد که در این زمینه برای تمامی انواع فرش ها مناسب باشد.

مناسب بودن یک ماده‌ی شوینده برای فرش ها کاملا بستگی به این موضوع دارد که چه نوع فرشی را، تا چه میزان و چه اندازه قرار است بشوییم. برای مثال جهت از بین بردن لکه های آدامس یا شمع، شوینده های قوی تر و زمان بیشتری جهت شستشو نیاز است.

در اکثر مراکز قالیشویی برای شستشوی فرش ها از مواد شوینده‌ی فله ای استفاده می‌کنند، این مواد شوینده‌ی فله ای برای مصارف شخصی و منزل مناسب نیستند زیرا استفاده از آنها نیازمند دانش و تجربه است. در این زمینه حتما باید بدانید که چه مقدار از کدام شوینده را با چه مقدار حلال مخلوط کنید و این مخلوط چقدر باید روی فرش بماند.

مطالعه بیشتر :  حذف گرد و غبار و آلودگی های عمقی در فرش ها

بهترین مواد برای شستشوی فرش، موادی هستند که خاصیت قلیایی ندارند، مانند صابون، به این دلیل که موادی که این خاصیت را دارند باعث آسیب به بافت و الیاف فرش ها می‌شوند. این مواد شوینده هم توسط شرکت های ایرانی و هم توسط شرکت های خارجی تولید و عرضه می‌شود که به طبع هزینه‌ی مواد شوینده‌ی خارجی بالاتر است.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

ویژگی های مواد شوینده‌ی مناسب :

فرش را با چه پودری بشوییم

در حال حاضر شوینده های زیادی با عنوان بهترین مواد برای شستشوی فرش در بازار عرضه می‌گردد اما مهم ترین عامل برای انتخاب یک شوینده‌ی مناسب این است که مورد تایید همگان باشد یا به عبارتی امتحان خود را پس داده باشد، پس گول برخی تبلیغات را به هیچ عنوان نخورید.

بیشتر بدانید : مراحل شستشوی فرش

از نظر متخصصان، یک شوینده‌ی مناسب دارای ویژگی های زیر است:

• بدون اینکه آسیبی به فرش وارد کند قدرت کافی را برای پاک کردن لکه ها و آلودگی ها داشته باشد.

• رایحه‌ی خوبی داشته باشد و اثر و ماندگاری آن روی فرش باقی بماند.

• استفاده از آن در دفعات زیاد موجب پوسیدگی فرش ها نشود.

• دارای قابلیت نرم کنندگی نیز باشد و به دنبال آن بتواند انرژی الکتریسیته را که بر اثر تماس برس های شستشو با فرش ایجاد می‌شود، از الیاف و تار و پود آن خارج کند.

• قابلیت این را داشته باشد که هم در شستشوی اتوماتیک و هم در شستشوی دستی از آن استفاده کرد.

• برای دستگاه های پیشرفته ی موجود در قالیشویی ها قابل استفاده باشد.

• به طور کلی شوینده های مایع به دلیل اینکه به راحتی در آب حل می‌شوند بهتر از شوینده های پودری هستند و استفاده از آنها توصیه می‌شود.

• مواد شوینده برای شستشوی فرش بهتر است که PH خنثی داشته باشند، یعنی نه قلیایی باشند و نه اسیدی.

مطالعه بیشتر :  قالیشویی در فاضل شیراز

• در عین حال که اقتصادی است، کف مناسبی را جهت شستشو ایجاد کند.

• آبکشی آن از روی فرش آسان باشد.

بهترین مواد برای شستشوی فرش

با توجه به موارد و روش های گفته شده، اگر قصد دارید در منزل فرش های خود را بشویید بهتر است در انتخاب مواد شوینده‌ی خود دقت زیادی داشته باشید.

در غیر این صورت اگر قالیشویی را جهت انجام خدمات خود انتخاب کردید، سعی کنید یک قالیشویی معتبر را برگزینید که مطمئن باشید از بهترین مواد برای شستشوی فرش های شما استفاده می‌کند.

درباره قالیشویی زارع :

قالیشویی زارع با بیش از 30 سال سابقه درخشان، یکی از معتبرترین قالیشویی‌ها در جنوب کشور است. این قالیشویی دارای لوح تقدیر سال 88 از اتحادیه فروشندگان فرش دستباف است و به شستشو، تعمیر و مرمت انواع فرش‌های دستباف و ماشینی می‌پردازد.

قالیشویی زارع بزرگترین کارخانه قالیشویی در جنوب کشور است و با سیستم شستشو و آبگیری مکانیزه مجهز شده است. این قالیشویی دارای دو خط شستشو است و عضو رسمی اتحادیه فروشندگان فرش دستباف بوده و توسط صنایع و معادن تایید شده است. برای دریافت مشاوره از کارشناسان ما تماس بگیرید.

ما در قالیشویی زارع که می توان گفت بهترین قالیشویی در شیراز هستیم خدمات مختلفی مانند خاک گیری فرش ، مرمت فرش ، پرداخت قالی ، دارکشی قالی ، شستشوی فرش ماشینی و شستشوی فرش دستباف ارائه می دهیم.

راه تماس با ما برای رزرو نوبت :
شماره تماس :

09171098983

 آدرس :

شیراز بلوار نصر شرقی (جاده کفترک سابق) انتهای کوچه 7

09171098983
carpetservicezare @gmail.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *