اتو کشی فرش در قالیشویی زارع

فرش ممکن است به دلایل مختلفی دچار چین و چروک شود و زیبایی آن از بین برود. البته ممکن است که در هنگام شست و شوی فرش برای عید با این مشکل مواجه شوید و نتوانید برای حل آن چاره ای بیاندیشید. قالیشویی زارع به کمک شما شتافته است و با داشتن امکاناتی نظیر اتو کشی فرش، چین و چروک فرش شما را از بین برده است.

توجه داشته باشید که اتو کشی فرش در این قالیشویی پس از شست و شوی فرش صورت می‌گیرد و می‌توانید مزیت های زیادی را برای فرش شما به ارمغان بیاورد.

منظور از اتو کشی فرش چیست؟

منظور از اتو کشی فرش چیست؟

برخی از افراد به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند که فرش های خود را در منزل شست و شو دهند و همین امر، متاسفانه سبب ایجاد زردی و حتی کپک روی فرش می‌گردد. چرا که فرش به طور مناسب و اصولی پهن نشده و به طور کامل خشک نمیگردد.

از طرفی نبود فضای کافی برای پهن کردن کامل فرش، سبب ایجاد چین و چروک های بسیاری روی فرش می‌گردد و ظاهر زیبای آن را از بین میبرد.

حال این که قالیشویی ها با بهره گیری از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها به از بین بردن چروک فرش می‌پردازند. احتمالا شما هم در خانه تکانی عید و یا شست و شوی فرش برای عید با چنین مشکلی مواجه شوید که بهترین راه حل مراجعه به قالیشویی زارع است.

دلایل چروک شدن فرش

مهم ترین و اصلی ترین دلیل چروک شدن فرش، تا زدن و یا لول کردن آن به هنگام مرطوب بودن فرش است. اگر شما پس از شست و شوی فرش، فورا آن را تا زده و یا لول کنید، فرش شما چروک های عمیق و زیادی برمیدارد. در قالیشویی زارع پس از شست و شوی فرش و خشک شدن 90 درصد الیاف آن، مرحله اتو کشی فرش آغاز میشود.

مطالعه بیشتر :  قالیشویی در فضیلت شیراز

بیشتر بدانید : شستشوی فرش شگی

مراحل اتو کشی فرش

مراحل اتو کشی فرش

 

همان طور که گفتیم اتو کشی فرش در قالیشویی ها توسط دستگاه های اتوماتیک و پیشرفته و البته بدون دخالت انسان صورت می‌گیرد. شاید با خودتان بگویید که اتو کشی فرش های دستباف که ظریف و ارزشمند هستند، اگر به وسيله دستگاه صورت بگیرد، به بافت آن آسیب می‌رساند.

بیشتر بدانید : مراحل شستشوی فرش

اما نگران نباشید چرا که اتو کشی چنین فرش هایی با حساسیت بالا و بدون وارد آمدن کوچک ترین آسیبی به فرش انجام می‌گیرد. قالیشویی ها برای اتوی فرش مراحل زیر را انجام می‌دهند؛

1. پس از این که مراحل شست و شوی فرش در کارگاه تمام شد و فرش کاملا خشک شد، فرش را به جهت خواب آن درون دستگاه قرار میدهند.

2. دستگاه اتو کشی دارای بخشی به نام پرزگیر است که پرز های اضافی فرش را از بین میبرد و سبب صاف شدن سطح فرش می‌گردد.

3. در عین این که غلطک دستگاه به صورت ملایم روی فرش کشیده می‌شود، بخارشوی دستگاه، حرارت فرش را افزایش می‌دهد.

4. از مزایای این دستگاه می‌توان به این اشاره کرد که فرش به طور خودکار توسط آن لول می‌شود.

مزایای اتو کشی فرش چیست؟

مزایای اتو کشی فرش چیست؟

بیشتر بدانید : شستشوی تشک خوشخواب

خیلی از افراد اعتقاد چندانی به اتو کشی فرش ندارند و از مزایای آن بی خبر هستند ولی در ادامه به ذکر برخی از مزایای اتو کشی فرش خواهیم پرداخت؛

• اولین و مهم ترین مزایای اتو کشی فرش این است که هر گونه چین و چروک موجود روی فرش را صاف کرده و از بین میبرد.

• زیبایی فرش را افزایش داده و سبب لطافت و نرمی آن میگردد.

• هر گونه بافت و پرز موجود روی فرش را یکدست و صاف میکند.

• در نهایت سبب افزایش طول عمر فرش میگردد.

ذکر این نکته ضروری است که برخی افراد فکر میکنند، اتو کشی فرش میتواند بر بافت ها و الیاف آن آسیب وارد کند. این در حالی است که فرایند اتو کشی فرش و از بین بردن چروک های آن توسط دستگاه های بسیار مقاوم و البته قابل تنظیم انجام میگیرد.

مطالعه بیشتر :  بازیابی رنگ اصلی و زنده‌ی فرش از طریق رنگرزی حرفه‌ای

در نتیجه هم دمای اعمال شده بر فرش و هم فشار آن قابل اندازه گیری است. در نهایت اتو کشی نه تنها هیچ ضرری برای فرش ندارد، بلکه طول عمر فرش را نیز افزایش میدهد.

توجه داشته باشید که در قالیشویی ها فرش ها بر اساس جنس و نوع خود، شسته، خشک و اتو کشی میشوند. این در حالی است که در گذشته و گاهی اوقات امروزه نیز برخی از افراد از روش های سنتی برای خشک کردن فرش استفاده میکنند.

به این صورت که فرش را روی سطوحی ناصاف پهن میکنند و همین امر سبب شکستگی و چروک الیاف فرش از پشت و وارد شدن آسیب بر آن میشود.

آیا همه فرش ها نیاز به اتو کشی دارند؟

آیا همه فرش ها نیاز به اتو کشی دارند؟

الیاف و نخ های به کار رفته برای بافت برخی از فرش ها به گونه ای هستند که پس از شست و شو و حتی با مراقبت کامل، دچار چروک میشوند. در نتیجه اتوکشی چنین فرش هایی پس از شست و شو الزامی است.

معمولا فرش هایی که برای بار اول جهت شست و شو به قالیشویی سپرده میشوند، به جهت نو بودنف هم تراکم کمتری دارند و هم پرز بیشتری سطح آن ها را فرا گرفته است.

در نتیجه بهتر است که این فرش ها پس از شست و شو، در قالیشویی اتو شوند. از طرفی فرش هایی که به هر علت ترمیم و بازسازی شده اند، برای این که قسمت های ترمیم شده با دیگر قسمت ها، هماهنگ شود، زدن اتو الزامی است.

همین قدر بگوییم که نوع و جنس فرش تفاوتی در اتو کشی ایجاد نخواهد کرد و تمامی فرش ها اعم از فرش دستبافت و یا ماشینی به اتو کشی نیاز دارند.

بیشتر بدانید : شستشوی مبلمان در منزل

درباره قالیشویی زارع :

قالیشویی زارع در شیراز با بیش از 30 سال سابقه درخشان، یکی از معتبرترین قالیشویی‌ها در جنوب کشور است. این قالیشویی دارای لوح تقدیر سال 88 از اتحادیه فروشندگان فرش دستباف است و به شستشو، تعمیر و مرمت انواع فرش‌های دستباف و ماشینی می‌پردازد.

مطالعه بیشتر :  خدمات ترمیم سوختگی فرش در قالیشویی زارع برای عید امسال

قالیشویی زارع در شیراز بزرگترین کارخانه قالیشویی در جنوب کشور است و با سیستم شستشو و آبگیری مکانیزه مجهز شده است. این قالیشویی دارای دو خط شستشو است و عضو رسمی اتحادیه فروشندگان فرش دستباف بوده و توسط صنایع و معادن تایید شده است . برای دریافت مشاوره از کارشناسان ما تماس بگیرید.

 آدرس :

شیراز بلوار نصر شرقی (جاده کفترک سابق) انتهای کوچه 7

09171098983
carpetservicezare @gmail.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *